Refundering av beløp på Cashless-kort

Alle som har kjøpt og fylt på et Cashless-kort har mulighet til å refundere eventuelt ubrukt beløp kostnadsfritt. Det er to måter å gjøre dette på:
 
1. Før man forlater arrangementet, kan man gå til en påfyllingsstasjon og få en refunderingskvittering. På denne kvitteringen står det en refunderingskode og Cashless kortnummer. Refunderingen fullføres deretter på Cashless sine hjemmesider, cashless.no.

2. Dersom man ikke har tatt ut en refunderingskvittering må man sende inn Cashless-kortet for manuell refundering. Grunnen til at man må sende inn kortet hvis man ikke har en refunderingskvittering, er at Cashless i utgangspunktet er en offline betalingsløsning. Pengene ligger fysisk lagret på Cashless- kortet og man må «tømme» kortet før man kan refundere pengene. Når man velger refundering i en av påfyllingsstasjonene, trekkes pengene ut av kortet og saldoen går i null. Gjør man ikke dette, må det gjøres manuelt. 

Uavhengig av hvilket av punktene ovenfor man velger er det ingen gebyrer for refundering. Det er kun dersom man ønsker at vi skal sende kortet i retur etter manuell refundering at man må betale 20 kroner for porto. 

Refunderingskassen på Trekanten kjøpesenter vil stå utenfor Telenorbutikken ut uken. Her kan man hente refunderingskvittering dersom man glemte dette før man forlot festivalområdet, og ikke ønsker å sende inn kortet. 

Posted on August 22, 2015 .